Τη διεξαγωγή επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων τον Σεπτέμβριο για όσους/ες υποψήφιους/ες δεν μπορέσουν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του Ιουνίου λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας,αποφάσισε σήμερα το υπουργείο Παιδείας, αφού εξέτασε όλες τις παιδαγωγικές, κοινωνικές και νομικές παραμέτρους του σύνθετου προβλήματος της καθιέρωσης επαναληπτικών εξετάσεων στο νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Οι λεπτομέρειες των επαναληπτικών θα ανακοινωθούν, αφού πρώτα ξεκαθαριστούν ζητήματα νομικής φύσης που βρίσκονται ακόμη υπό εξέταση από τις υπηρεσίες του υπουργείου.
Σημειώνεται ότι η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων του Ιουνίου θα γίνει κανονικά, χωρίς να επηρεαστεί από τη διαδικασία των επαναληπτικών εξετάσεων.
Τι είχε πει στη Βουλή ο υπ. Παιδείας (9-2-17) για τις επαναληπτικές εξετέσεις
Κ. Γαβρόγλου: Εδώ υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα. Όντως υπάρχουν παιδιά που αρρωσταίνουν. Όμως, υπάρχουν και παιδιά που εκμεταλλεύονται αυτήν τη δυνατότητα. Δεν είναι τόσο απλό το θέμα. Πέρυσι έγιναν επαναληπτικές εξετάσεις για όλα τα μαθήματα. Ο αριθμός ήταν τεράστιος! Και σε πολλά από αυτά τα μαθήματα δεν εμφανίστηκε κανένας!
Τώρα θα μου πείτε «μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά;». Έχετε απόλυτο δίκιο. Ξέρετε όμως, κάτι; Αυτό που λέτε εσείς εδώ, έχει και ένα άλλο μικρό παιδαγωγικό πρόβλημα, το οποίο είναι το εξής: Λέτε να εξεταστούν μόνο στα μαθήματα στα οποία αρρώστησαν.
Καταλαβαίνετε πού αναφέρομαι, δεν αναφέρομαι στα παιδιά τα οποία εντίμως έχουν αρρωστήσει. Γιατί το λέω όλο αυτό; Γιατί υπάρχει και ένα θέμα νομικό, ισονομίας, πέρα από το τεχνικό, τον Ιούλιο κ.λπ. Λέω, λοιπόν, έτσι όπως είναι, κατά τη γνώμη μου, είναι διατυπωμένο πολύ αδύνατο.
Να πούμε το εξής: Το θέμα των επαναληπτικών εξετάσεων αποτελεί ένα πρόβλημα που θέλει λύση, με τα πιστοποιητικά που λέτε από τα νοσοκομεία, γιατί προφανώς πρέπει να προστατευθούν αυτοί που πραγματικά το έχουν ανάγκη. Τεχνικά παρουσιάζει ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα. Προτείνω, λοιπόν, να υπάρξει μια διακομματική επιτροπή που θα λύσει αυτό το πρόβλημα, γιατί έτσι όπως είναι επιμένω ότι είναι αδύνατο και παιδαγωγικά και νομικά. Αλλά με αφορμή τη δική σας πρόταση να προχωρήσουμε σε κάτι τέτοιο, αλλιώτικα θα την απορρίψω και είναι και κρίμα να την απορρίψω.