sxoleio-735x459

Στο μάθημα της Ιστορίας Λυκείου,  αφαιρούνται σημαντικά κεφάλαια και μάλιστα πολλά από την Ελληνική Ιστορία, τα οποία είναι απαραίτητα για τη μάθηση του αντικειμένου, την κατανόηση και εξήγηση των ιστορικών γεγονότων.

Αυτό τονίζει σε ανακοίνωσή της η Ενωση Ελλήνων Φιλολόγων, ενώ ενδεικτικά αναφέρει:

Στην Α΄ Λυκείου διδάσκονται, σύμφωνα με την εγκύκλιο, περιληπτικά, οι Ανατολικοί λαοί, ο μινωικός και μυκηναϊκός πολιτισμός, ενώ  αφαιρούνται: ο Β΄ αποικισμός και οι περσικοί πόλεμοι, των οποίων διδάσκονται μόνο τα αποτελέσματα, καθώς και ο πελοποννησιακός πόλεμος .

Παραλείπεται η πορεία του Μ. Αλεξάνδρου στη Μ. Ασία και Περσία και συνεπώς η σύνδεση με το περιεχόμενο της ιστορικής γεωγραφίας.

Επομένως, ο μαθητής δεν μπορεί να κατανοήσει τη γένεση και τα αίτια των γεγονότων, τα οποία παρουσιάζουν κενά στη  διαδοχή με την αποσπασματικότητα, με αποτέλεσμα να μη  γίνεται σύνδεση  στη μνήμη του μαθητή της εξελικτικής πορείας.

Στη Β΄ Λυκείου διδάσκονται συνοπτικά το Ισλάμ, οι Σλάβοι και οι Βούλγαροι και παραλείπονται βασικά γεγονότα από την εγκατάσταση των λαών αυτών στη Βαλκανική, τη Μ. Ανατολή, την Αφρική και την επίδραση στη σημερινή παγκόσμια ιστορία.

Μια βασική έλλειψη είναι ότι δεν διδάσκεται η συγκρότηση των ελληνικών κρατών στη Φραγκοκρατία, που είναι θεμέλιο του Νέου Ελληνισμού.

Παραλείπεται η Αγγλική επανάσταση και διδάσκεται  περιληπτικά η Αμερικανική.

Η ΠΕΦ διαμαρτύρεται, γιατί “με αυτές τις αφαιρέσεις  χάνεται η συνέχεια των ιστορικών γεγονότων, δεν γίνεται κατανοητή η μετάβαση από τη μια ιστορική περίοδο στην επόμενη και δεν συνδέονται τα αίτια με τα αποτελέσματα”.

Η αφαίρεση των σημαντικών γεγονότων, που συνδέονται με την ιστορική πορεία του Ελληνισμού, τονίζει η ΠΕΦ, δεν συντελεί στη διαμόρφωση ιστορικής και εθνικής συνείδησης των μαθητών.

Η ΠΕΦ, υπογραμμίζει πως “από τις νέες διακηρύξεις του Υπουργείου Παιδείας και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής πληροφορούμαστε ότι θα αλλάξουν τα Αναλυτικά Προγράμματα και τα σχολικά εγχειρίδια της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό επινοείται μια αλλαγή που ονομάζεται ‘εξορθολογισμός’ της ύλης, όρος αντιεπιστημονικός και αντιπαιδαγωγικός, ο οποίος συνίσταται στην ουσιαστική και τυπική αφαίρεση τμημάτων της διδακτέας ύλης, χωρίς επιστημονικά κριτήρια”.

Spread the love