Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά, Ιστορία και Φυσική είναι τα μαθήματα που επέλεξε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, στα οποία οι μαθητές γυμνασίου θα εξετάζονται κατά τον παραδοσιακό τρόπο στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Για τα υπόλοιπα θα μετρούν τα ωριαία διαγωνίσματα και οι εργασίες. Με το νέο σύστημα, περιορίζεται ο εξεταστικός φόρτος και το άγχος των μαθητών, ενώ επεκτείνεται ο χρόνος των μαθημάτων. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», υπό συζήτηση είναι η έναρξη νωρίτερα του σχολικού έτους από το 2017-2018 – μέτρο που εξετάσθηκε και επί υπουργίας Κ. Αρβανιτόπουλου, αλλά δεν υιοθετήθηκε. Βέβαια, στο θέμα των εξεταζομένων μαθημάτων η εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ήταν για εξετάσεις σε δύο γνωστικά πεδία –Γλώσσα (Αρχαία και Νέα) και Μαθηματικά–, αλλά δεν υιοθετήθηκε. «Η μη εξέταση ενός μαθήματος κατά τον παραδοσιακό τρόπο δεν μειώνει το κύρος του. Τα παιδιά οφείλουν να μάθουν να μελετούν κάνοντας συνθετικές εργασίες, για τις οποίες θα αξιολογούνται», ανέφερε στην «Κ» ο πρόεδρος του ΙΕΠ Γεράσιμος Κουζέλης.

Ειδικότερα, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, χθες το υπουργείο έκλεισε την εκκρεμότητα του νέου γυμνασίου, προσδιορίζοντας βασικά σημεία, πλην των –πολυακουσμένων, καθότι φιλολαϊκές– εξαγγελιών περί μείωσης του εβδομαδιαίου χρόνου διδασκαλίας από 35 σε 32 ώρες και της ύλης έως 30% ανά μάθημα. Συγκεκριμένα, από τη νέα σχολική χρονιά στο γυμνάσιο:

• Τα μαθήματα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: Α). Τα τέσσερα (έναντι 12 μαθημάτων για την Α΄ τάξη, 13 για τη Β΄ και 14 για τη Γ΄) που θα εξετάζονται μετά το τέλος του διδακτικού έτος: Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (κοινή εξέταση της Γλωσσικής Διδασκαλίας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας), Μαθηματικά, Φυσική, Ιστορία. Β). Εκείνα (Αρχαία Ελληνικά, Θρησκευτικά, Χημεία, Βιολογία, Γεωλογία-Γεωγραφία, Αγγλικά, δεύτερη ξένη γλώσσα, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Οικιακή Οικονομία) στα οποία οι μαθητές θα εξετάζονται με διαγωνίσματα ή εργασίες κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους. Γ). Εκείνα (Τέχνες, Μουσική, Γυμναστική) στα οποία οι μαθητές δεν θα εξετάζονται καθόλου. Με τον σχεδιασμό αυτό, το ενιαίο διδακτικό αντικείμενο των Φυσικών Επιστημών διασπάται ως προς τη βαθμολογία, αφού Φυσική, Βιολογία και Χημεία δεν θα αξιολογούνται με ενιαίο τρόπο.

• Το σχολικό έτος θα χωρίζεται σε δύο τετράμηνα, αντί τριών τριμήνων, εντός των οποίων θα μπαίνουν ωριαία διαγωνίσματα, ενώ στο β΄ τετράμηνο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επιλέξουν αντί ωριαίου την ανάθεση στους μαθητές συνθετικής εργασίας.

• Το διδακτικό έτος θα διαρκεί έως τις 31 Μαΐου. Θα ακολουθούν, αρχές Ιουνίου, οι εξετάσεις στα τέσσερα μαθήματα.

• Οσοι μαθητές «κοπούν» μπορούν να κάνουν ενισχυτική διδασκαλία (5-10 ωρών) στα μέσα Ιουνίου για τις επαναληπτικές που θα διεξάγονται τέλη Ιουνίου. Μόνο για την Γ΄ Γυμνασίου διατηρείται και η εξεταστική Σεπτεμβρίου.

• Σε ορισμένα γυμνάσια θα εφαρμοσθεί πιλοτικά εξατομικευμένη περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών, η οποία θα συνοδεύει την αριθμητική.

• Οι λεγόμενες Βιωματικές Δράσεις και Συνθετικές Εργασίες, που εντάχθηκαν πριν από τρία χρόνια ως διακριτά γνωστικά αντικείμενα στο πρόγραμμα, τώρα εντάσσονται ως τρόπος εργασίας στο πλαίσιο άλλων αντικειμένων.

Spread the love