Το Λύκειο ξεκινά φέτος χωρίς αλλαγές, με μόνη εξαίρεση την ελάφρυνση των μαθητών της Α’ Λυκείου από το εξεταστικό βάρος με τη μερική αντικατάσταση της διαγωνιστικής διαδικασίας από την εκπόνηση εργασιών.

Την επόμενη χρονιά θα γίνουν αρκετές αλλαγές σε Α’ και Β’ Λυκείου, ενώ τη σχολική χρονιά 2019-2020 θα εφαρμοστεί το νέο σύστημα πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση, το οποίο είναι σχεδόν έτοιμο και θα παρουσιαστεί, επισήμως, τις επόμενες εβδομάδες από το υπουργείο Παιδείας.

Βασικά σημεία του:

■ Πανελλαδικές εξετάσεις ενσωματωμένες στις ενδοσχολικές.

■ Τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, με κοινό της Νεοελληνικής Γλώσσας, δύο προσανατολισμού και ένα πασπαρτού.

■ Διαφορετικός συντελεστής βαρύτητας βαθμολογίας ανάλογα με το ζητούμενο. Για τον βαθμό πρόσβασης θα λαμβάνεται υπόψη κατά συντριπτικό ποσοστό η βαθμολογία των τεσσάρων πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων και λιγότερο του απολυτηρίου.

Αντιστρόφως ανάλογα, ο υπολογισμός του βαθμού του απολυτηρίου θα προκύπτει κατά το μεγαλύτερο μέρος από τις επιδόσεις στις ενδοσχολικές εξετάσεις των υπόλοιπων μαθημάτων και λιγότερο από τη βαθμολογία των τεσσάρων μαθημάτων.

■ Δεν θα λαμβάνεται υπόψη η βαθμολογία των προηγούμενων τάξεων αλλά μόνον της Γ’ Λυκείου.

«Στόχος μας είναι σταδιακά να περάσουμε σ’ ένα αξιόπιστο απολυτήριο που θα δίνεται μόνο μέσα από ενδοσχολικές εξετάσεις. Μέχρι τότε θα διεξάγονται οι πανελλαδικές όπως τις γνωρίζουμε», δήλωσε ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), Γεράσιμος Κουζέλης, παρουσιάζοντας, χθες, τα πεπραγμένα του ΙΕΠ.

Επισημαίνοντας, βέβαια, τον μεταβατικό χαρακτήρα του νέου συστήματος πρόσβασης, αναφέρθηκε στις αλλαγές που θα σημειώνονται προοδευτικά ώστε να επιτευχθεί σε εύλογο χρονικό διάστημα ο στόχος της εισαγωγής στην τριτοβάθμια μόνο με το απολυτήριο.

Αλλωστε, όπως συμπλήρωσε, «ήδη έχουν αρχίσει οι παρεμβάσεις μας στο σύστημα, αν ληφθούν υπόψη οι αλλαγές στην επιλογή και στο περιεχόμενο των θεμάτων των πανελλαδικών. Αποσυνδέονται από την ανάγκη απομνημόνευσης».

Οι αλλαγές, πάντως, που σίγουρα δεν θα υιοθετηθούν είναι η εισαγωγή χωρίς εξετάσεις σε ορισμένες χαμηλόβαθμες σχολές τριτοβάθμιας (πρόταση Λιάκου) και η ανάθεση στα ιδρύματα της ευθύνης και της διαδικασίας για την εισαγωγή των υποψηφίων σ’ αυτά. Η πρώτη «θα άλλαζε το τοπίο», η δεύτερη επειδή «ούτε τα ίδια τα ιδρύματα το θέλουν».

Στόχος

«Μέχρι την Α’ Λυκείου θα έχει ολοκληρωθεί η εγκύκλια παιδεία των μαθητών και μέχρι τη Β’ Λυκείου η παροχή των βασικών γνώσεων», επισήμανε ο κ. Κουζέλης, θέλοντας να προσδιορίσει το προφίλ του νέου Λυκείου το οποίο, σε αδρές γραμμές, όπως τόνισε, στοχεύει στην ενίσχυση των δυνατοτήτων των μαθητών ώστε να μπορούν να κατευθυνθούν (από τη Β’ και μετά στην Γ’ λυκείου) αλλά και να ανταποκριθούν στα μαθήματα που είτε τους ενδιαφέρουν στο πλαίσιο της διεκδίκησης της πρόσβασης στα ΑΕΙ είτε τους επιτρέπουν να καταλάβουν τι θέλουν να κάνουν μετά το Λύκειο.

Οι αλλαγές στις τρεις τάξεις του Λυκείου, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν:

● Νέα Προγράμματα Σπουδών και ωρολόγιο πρόγραμμα για Α’ και Β’ λυκείου. Η Β’ Λυκείου θα αλλάξει ριζικά.

● Κατάργηση μονόωρων μαθημάτων, τετράωρα μαθήματα σε Β’ Λυκείου και εξάωρα στην Γ’ Λυκείου.

● Στα υποχρεωτικά μαθήματα εντάσσονται τα Θρησκευτικά, η Φυσική Αγωγή και οι Δημιουργικές Δραστηριότητες.

● Φάκελος μαθητή για τα Θρησκευτικά από τον Σεπτέμβριο, νέα βιβλία από την επόμενη χρονιά. «Η Εκκλησία θα ελέγξει το δογματικό περιεχόμενο».

● Δείγμα φακέλου για το μάθημα της Ιστορίας για όλες τις τάξεις, νέα Προγράμματα Σπουδών και βιβλία από την επόμενη χρονιά.

● Εναρξη διαδικασιών για την αλλαγή στα Π.Σ. για τα μαθήματα των φυσικών, κοινωνικών επιστημών αλλά και της Γλώσσας.

 

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ – Άννα Ανδριτσάκη

Spread the love