Η Κομισιόν θα αναρτήσει αύριο Τετάρτη τους ελληνικούς τίτλους σπουδών , για τη τυπική εκπαίδευση, και συγκεκριμένα για την Πρωτοβάθμια , Δευτεροβάθμια, ΙΕΚ και τριτοβάθμια εκπαίδευση, που αντιστοιχούν σε αντίστοιχους τίτλους στην Ευρώπη.
Τα οκτώ επίπεδα του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων θα παρουσιαστούν σε ένα τόμο 140 σελίδων, αύριο Τετάρτη στο υπουργείο Παιδείας, από εμπειρογνώμονες, εκπρόσωπους του CEDEFOP, κοινωνικούς εταίρους, τον πρόεδρο του ΕΟΠΠΕΠ Β. Δαγδιλέλη και στελέχη του Οργανισμού, παρουσία του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου.
Πρέπει εδώ να σημειωθεί, προς αποφυγήν παρερμηνειών, ότι η αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων δεν αποτελεί αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων, αλλά αναγνώριση ακαδημαϊκών/επιστημονικών προσόντων (τα επαγγελματικά προσόντα καθορίζονται από τις εθνικές νομοθεσίες).
Τις διαδικασίες αντιστοίχισης είχαν μπλοκάρει οι εκπρόσωποι των κοινωνικών εταίρων με καταγγελία τους στην Κομισιόν την Άνοιξη του 2014 για πολυάριθμες περιπτώσεις πλαστών και παράνομων τίτλων σπουδών, με αποτέλεσμα οι ευρωπαϊκοί θεσμοί να ζητήσουν από την ελληνική πλευρά τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων για να αποκατασταθεί η διαφάνεια, η νομιμότητα στην έκδοση τίτλων και η διασφάλιση της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
Τα 8 επίπεδα του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων
Η ελληνική εισήγηση των οκτώ επιπέδων του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων που η Κομισιόν αναμένεται να αναρτήσει κι επίσημα την Τετάρτη ,έχει ως εξής
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ
ΕΠΙΠΕΔΟ 1: Απολυτήριο Δημοτικού
ΕΠΙΠΕΔΟ 2: Απολυτήριο Γυμνασίου
ΕΠΙΠΕΔΟ 3: Απολυτήριο Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ), Απολυτήριο μεταγυμνασιακού ΙΕΚ
ΕΠΙΠΕΔΟ 4: Απολυτήριο Γενικού Λυκείου, Απολυτήριο ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ
ΕΠΙΠΕΔΟ 5: Απολυτήριο Τεχνικού-Επαγγελματικού Λυκείου με τάξη μαθητείας (σ.σ.αναμένεται νομοθετική ρύθμιση από το υπουργείο Παιδείας) , Πτυχίο ΙΕΚ, Πτυχίο μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΕΠΙΠΕΔΟ 6: Πανεπιστημιακός τίτλος- Τίτλος ΤΕΙ
ΕΠΙΠΕΔΟ 7: Μεταπτυχιακός τίτλος ειδίκευσης
ΕΠΙΠΕΔΟ 8: Διδακτορικό δίπλωμα
Τα 8 επίπεδα του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων καλύπτουν ολόκληρο το φάσμα των προσόντων από την πρωτοβάθμια έως την ανώτατη εκπαίδευση. Κάθε επίπεδο περιλαμβάνει ένα σύνολο γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων που καθορίζουν τα μαθησιακά αποτελέσματα. Τα μαθησιακά αποτελέσματα συγκροτούν τα προσόντα του αντίστοιχου επιπέδου.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ Ε.Π.Π.
Τύποι Προσόντων
Τα προσόντα κατηγοριοποιούνται σε τύπους. Οι Τύποι Προσόντων αντιπροσωπεύουν ομάδες τίτλων με κοινά χαρακτηριστικά. Η χρήση των Τύπων Προσόντων διευκολύνει κατά τη διαδικασία κατηγοριοποίησης των τίτλων σπουδών, οι οποίοι κατατάσoνται στο ίδιο επίπεδο.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ
Φορείς Χορήγησης
Ο φορέας που εκδίδει τις πιστοποιήσεις (τα πιστοποιητικά, τα διπλώματα ή τους τίτλους) που αναγνωρίζουν επίσημα τα μαθησιακά αποτελέσματα (γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες) ενός ατόμου, έπειτα από μία διαδικασία αξιολόγησης και επικύρωσης.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗ
Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (NQF), συνοδευόμενο από την έκθεση του υπουργείου Παιδείας- στην οποία γίνεται αναφορά και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών-παρουσίασε τριμελής ελληνική αντιπροσωπεία με επικεφαλής τον Πρόεδρο του ΔΣ του ΕΟΠΠΕΠ κ. Δαγλιλέλη τον περασμένο Δεκέμβριο, στη συνεδρίαση του EQF Advisory Group (τομέα της Κομισιόν) στο Βερολίνο, στο πλαίσιο των διαδικασιών αντιστοίχισής του με το Ευρωπαϊκό (EQF).
Στην ελληνική έκθεση που παρουσιάστηκε στο Βερολίνο μεταξύ άλλων περιγράφονται ενέργειες στις οποίες θα προβεί το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να προβεί στην αντιστοίχιση:
1. Το Υπουργείο Παιδείας προχωρεί σε ενδελεχή έρευνα για να εξασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρξουν στο μέλλον περιπτώσεις πλαστών και παράνομων τίτλων και αναζητεί λύσεις εξέτασης της επικύρωσης των τίτλων από τα συγκεκριμένα σχολεία από το 1999 έως το 2008 μετά την παρέμβαση των Επιθεωρητών της Δημόσιας Διοίκησης. Κάθε πιθανή λύση θα συζητηθεί διεξοδικά με τους κοινωνικούς εταίρους.
2. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θέλει να δηλώσει ότι, όπως σε οποιαδήποτε άλλη χώρα:
a. η επίτευξη διαφάνειας ως προς τις ικανότητες και τα προσόντα του διδακτικού προσωπικού είναι ζωτικής σημασίας.
b. Είτε γίνεται αναφορά σε ιδιωτικά είτε σε δημόσια σχολεία, είτε στο τυπικό είτε στο μη τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα, η αναγκαιότητα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ως προς την ικανότητά τους να εκτελούν τα εργασιακά καθήκοντά τους, είναι διαπιστωμένη στην Ελλάδα και καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια για να ολοκληρωθεί.
3. Το Υπουργείο Παιδείας έχει δηλώσει τη σταθερή πολιτική δέσμευσή του να ανακτήσει τον πλήρη έλεγχο της λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων. Όσον αφορά, μάλιστα, την ιδιωτική πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (επίπεδα 1,2 και 4 του Πλαισίου Προσόντων) το υπουργείο δεσμεύεται να υιοθετήσει νέες διαδικασίες για τον έλεγχο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και για την επικύρωση των προσόντων που παρέχονται. Αυτό θα ισχύει επίσης για τα πιστοποιητικά και τα πτυχία που χορηγήθηκαν στο οποίο γίνεται αναφορά και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών,κατά τα τελευταία χρόνια (από το 2002 έως σήμερα).